Stadsdichter van Nijmegen

3 september 2008 § Een reactie plaatsen

Er was al enige rumoer, maar het is toch allemaal waar. Ik ben gevraagd om vanaf 14 september voor twee jaar de nieuwe stadsdichter van Nijmegen te worden. Daarmee volgt ik Victor Vroomkoning op en word ik de jongste stadsdichter van Nederland, en dat nog wel in de oudste stad van het land. Het voelt als een heel bijzondere eer om dit te mogen doen.

Ik zal 12 gedichten schrijven over vrij te kiezen onderwerpen die te maken hebben met de stad. Ik zal meewerken aan verschillende onderwijs-projecten in de stad en daarnaast zal ik eenzame uitvaarten bezoeken. Voor overledenen zonder familie, vrienden of andere nabestaanden zal ik een gedicht schrijven en dat voorlezen tijdens de uitvaart.

Op 14 september tijdens het Poeziefestival Kunstsprong zal Victor Vroomkoning het stadsdichterschap overdragen.

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Stadsdichter van Nijmegen voor Jaap Robben.

Meta

