10 jarig bestaan Marienburg

26 november 2010 § Een reactie plaatsen

Op 9 november was de viering van het tienjarig bestaan van het Marienburgkwartier in Nijmegen. Ook de bibliotheek vierde haar tienjarig bestaan op deze plek. Als cadeau schonken zij zichzelf een gedicht, van mij. Het is door het bureau Kukel ontwerpt op de zij-ramen aangebracht en voor iedereen die  langs fietst of wandelt tot in de eeuwigheid te lezen. Hieronder is het gedicht te lezen dat ik voor hen schreef.

Dit gedicht

.

Ik laat mezelf

niet navertellen.

.

Ook met je oor tegen dit raam

blijf ik stil.

Gedichten spreken niet

uit zichzelf.

.

Roddels doen dat

en geruchten.

.

Ik hou me koest

tussen mijn woorden

met geduld van beton

en de kleur van wind.

.

Haal pas adem

wanneer iemand

mijn letters

met lippen

aan elkaar knoopt.

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu 10 jarig bestaan Marienburg voor Jaap Robben.

Meta

