‘Als iemand ooit mijn botjes vindt’

5 maart 2012 § Een reactie plaatsen

In september 2012 verschijnt een nieuwe bundel met poëzie van mij en illustraties van Benjamin Leroy. De titel zal zijn ‘Als iemand ooit mijn botjes vindt’. En zoals te zien hieronder verscheen onlangs de boekhandelsbrochure van uitgeverij De Geus met daarin ons gloednieuwe boek. Het is het 3e boek dat ik samen maak met Benjamin Leroy. Eerder werkten we samen voor ‘Zullen we een bos beginnen?’ en ‘De Zuurtjes.’

Voor ‘Als iemand ooit mijn botjes vindt’ koos ik 20 verdwijnwoorden uit. Woorden die te mooi zijn om kwijt te raken, maar die niemand nog gebruikt. Woorden als Tempeest, Klabak, Dodijntje, Graveeltje, Vijst of Zefiertje. Woorden die ook best een dierennaam zouden kunnen zijn. Geïnspireerd op de betekenis van deze 20 woorden verzon ik 20 nieuwe dieren en beschreef ze elk in een gedicht. Benjamin maakte prachtige tekeningen en schiep visueel een nieuw dierenrijk.

Het duurt nog even voor de bundel verschijnt. Maar ook met dit boek zullen Benjamin en ik weer op tournee gaan in de Kinderboekenweek. Boekingen kunt u doen via SSS.Afbeelding

Reacties zijn gesloten.

Wat is dit?

Je leest nu ‘Als iemand ooit mijn botjes vindt’ voor Jaap Robben.

Meta

