Shortlist Kinderpoëzieprijs

21 maart 2014 § Een reactie plaatsen

BotjesPoëziecentrum Vlaanderen en Canon Cultuurcel reiken vanaf 2014 een Gouden Poëziemedaille uit aan de beste poëziebundel voor kinderen van de afgelopen twee jaar. Een mooi initiatief, omdat er nog geen prijs bestond voor jeugdpoëzie. En helemaal bijzonder is dat ‘Als iemand ooit mijn botjes vindt’ op de shortlist staat. Op 14 mei is de bekendmaking van de winnaar en de uitreiking van de prijs.

Eerder kreeg ‘Als iemand ooit mijn botjes vindt’ al een Vlag en Wimpel van de Griffeljury 2012.

De andere genomineerden zijn:
– Ted van Lieshout, Wij zijn bijzonder misschien zijn wij een wonder
– Edward van de Vendel, Mijn fijne geluidenboekje
– Edward van de Vendel, Ik juich voor jou
– Bette Westera, Aan de kant, ik ben je oma niet!

Reacties zijn gesloten.

Wat is dit?

Je leest nu Shortlist Kinderpoëzieprijs voor Jaap Robben.

Meta

